טיפולי בשיניים שחוקות בירושלים

טיפול ושיקום שיניים שחוקות בירושלים

שחיקת שיניים היא תופעה שבמסגרתה סוגרים את הפה בכוח כך שהשיניים העליונות מתחככות בשיניים התחתונות. תופעה זו, המכונה גם חריקת שיניים, נפוצה למדי גם אצל ילדים וגם אצל מבוגרים: אצל רבים היא מתרחשת במהלך השינה כפעולה לא רצונית של שרירי הלסת; אך היא עשויה להתרחש גם בשעות ערות כתוצאה מחרדה, מתח, לחצים נפשיים, כתופעות לוואי לתרופות מסוימות וכדומה.

שיניים שחוקות יכולות להיגרם גם מרמת חומציות גבוהה בחלל הפה שממנה עשויים לסבול אנשים שסובלים מרפלוקס או הקאות מרובות (כמו חולי בולימיה). במקרה כזה לא החיכוך הוא ששוחק את שכבת האמייל העוטפת את השיניים אלא החומציות. מחקרים אף הצביעו על קשר בין עישון וצריכת אלכוהול לבין שחיקת שיניים מוגברת, ויתכן שקיים לכך גם מקור גנטי.

למה צריך טיפול בשיניים שחוקות?

ככל שהשיניים מתחככות אלה באלה, כך הן נשחקות – ומכאן עלולות להופיע בעיות שונות ומגוונות. בראש ובראשונה השחיקה עצמה מהווה נזק מכאני לשיניים: השחיקה גורמת לשינוי הצורה של השיניים, פוגעת באופן הלעיסה ובמקרים חמורים יותר יכולים להיגרם גם נזקים למפרק הלסת, שיניים שבורות וצורך בטיפולים כמו כתרים ושתלים.

בנוסף, החיכוך המכאני החזק או רמת החומציות הגבוהה שהוזכרה לעיל פוגעים באופן איטי אך יציב בשכבת האמייל, וככל שהיא נשחקת כך השיניים נעשות רגישות יותר. בסופו של דבר, שיניים שחוקות עשויות להוביל לפגיעה בפונקציונליות של הלעיסה ובהמשך אף לפגיעה אסתטית. יתרה מזאת, כאשר הגורם השוחק הוא חיכוך פיזי חזק, הוא עלול אף לגרום לכאבים בלסתות ולכאבי ראש.

סוגי טיפולים בשיניים שחוקות בירושלים

קיימים מספר סוגים של פתרונות טיפול ושיקום שיניים שחוקות, וניתן להתייעץ עם רופאת השיניים שלנו, ד”ר סטלה הייזלר, בנוגע להתאמת הטיפול המתאים לכל מטופל/ת. באופן כללי ניתן לציין מספר סוגי טיפולים שכאלה במרפאת השיניים שלנו בירושלים:

אחד הטיפולים היעילים והפשוטים יחסית הוא יצירת סד אישי למטופל/ת, שמורכב על שיני הלסת העליונה או הלסת התחתונה ומשמש כמחסום פיזי המונע את התחככות השיניים (ולפיכך את הישחקותן). ניתן להרכיב את הסד הזה בשעות הלילה לפני שהולכים לישון, אם שחיקת השיניים מתרחשת תוך כדי שינה, או בשעות היום כשמדובר בשחיקה בשעות הערות – אך הוא למעשה לא מטפל במקור הבעיה (החיכוך) אלא רק מצמצם את ההשפעה על השיניים.

על מנת לרדת לשורש הבעיה ולעצור את החיכוך עצמו, ניתן לעיתים לחפש פתרונות מחוץ למרפאת השיניים: ניתן לבחון אפשרויות לטיפול תרופתי כלשהו, פיזיותרפיה ועוד. במקרים שבהם שחיקת השיניים מתרחשת בעקבות חרדות, מתחים או לחצים נפשיים, ניתן לשקול פתרונות שיתבססו על הורדת מפלס הלחצים והמתחים – כגון נטילת תרופות הרגעה או פעילויות שמסייעות להפגת מתחים.

ואם שום דבר לא מצליח למנוע ממטופל/ת להמשיך לשחוק את השיניים? במקרה כזה יתכן שיהיה צורך לבצע טיפולי שיקום כמו כתרים, ציפוי חרסינה או ציפוי קומפוזיט. לפרטים נוספים פנו אלינו ונשמח לסייע.

טיפולי שיקום הפה במרפאה שלנו:

×
js_loader

אתם כבר פה.
למה שלא תזמינו תור לפגישת ייעוץ?

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם*
הרשמה לניוזלטר
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.

שניה לפני שאתם עוזבים,
הזמינו תור לפגישת ייעוץ!

"*" אינדוקטור שדות חובה

שם*
הרשמה לניוזלטר
שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחילו שיחה בוואצאפ
צריכים עזרה?
היי 👋
איך אנחנו יכולים לעזור לך?