שתלים דנטליים

שתלים דנטליים בירושלים

שתלים דנטליים הם התחליף הקרוב ביותר לשיניים טבעיות שאיננו שיניים תותבות: הם מקובעים ללסת, מאפשרים ללעוס מזונות קשים, ובידיה המיומנות של רופאת שיניים מומחית ומנוסה יכולים לשמש כשיניים טבעיות לחלוטין ובכך לשקם פה שחווה אובדן שיניים מסיבות שונות (עקירות מרובות, תאונה וכו').

מתי צריך שתלים דנטליים?

במובנים רבים, השיניים שלנו דומות לעצמות רבות אחרות בגוף, אבל בניגוד אליהן – השיניים לא יכולות להתחדש. מרגע שצומחות השיניים הקבועות הן נותרות איתנו לכל החיים; ואם קורה להן משהו, הן לא יתאחו ולא יצמחו מחדש. כך, עד שפותחו שיטות השתלת השיניים, הפתרון היחיד לאנשים שאיבדו שיניים מסיבות כלשהן היה שיניים תותבות.

כיום, כאמור, אותם אנשים כבר לא חייבים להסתפק בפתרון הזה, ובוודאי שלא לוותר על החיוך או על סוגי מזון אהובים שמצריכים כושר לעיסה חזק. שתלים בשיניים יכולים להתאים לאנשים שאיבדו שיניים כתוצאה ממחלת חניכיים, ששיניהם נעקרו כתוצאה מעששת, או שספגו חבלה חזקה בפה כתוצאה מתאונה או אלימות ושיניהם נשרו או נשברו.

לשתלים דנטליים יש גם סיבות אסתטיות: מחסור בשיניים בחלל הפה עשוי להשפיע על מראה הפנים ולגרום לאדם להיראות זקן מכפי גילו, עייף ואפרורי. זאת, בין היתר, משום שהעצם שבה היו השיניים לפני כן מתחילה לסגת ולהיעלם עם הזמן. לפיכך, השתלת השיניים מאפשרת גם להצעיר את מראה הפנים, להחזיר את החיוך ולהעלות את הביטחון העצמי.

איך מתבצע תהליך השתלת שיניים?

קיימים כל מיני סוגי שתלים דנטליים שנבדלים בגודל או בצורה, אבל העיקרון זהה: במסגרת ניתוח השתלת שיניים מבוצע קידוח עדין בלסת, ופנימה מוברגים שתלים דנטליים העשויים ממתכת. לאחר מכן הם מכוסים ברקמת חניכיים על מנת לאפשר לאזור להחלים מן ההשתלה. החלמה אחרי שתלים בשיניים אורכת מספר חודשים, שלאחריהם ניתן יהיה להרכיב על השתלים הללו כתרים שנראים ומתפקדים ממש כמו שן טבעית.

הטיפול נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית על מנת להפיג את תחושת הכאב. לעיתים רחוקות, בתלות בשיקול דעת הרופא ובמאפייני המטופל/ת, ניתן להשתמש בהרדמה כללית.

שתלים דנטליים: תופעות לוואי וסיכונים

כאמור, הטיפול עצמו מתבצע תחת הרדמה וללא כאב, אך כאשר השפעת חומרי ההרדמה פגה קיים סיכוי גבוה לתחושת כאב. ניתן להתמודד עימה באמצעות משככי כאבים. בנוסף יתכן דימום קל בשעות הראשונות שלאחר הטיפול, ולעיתים גם נפיחות באזור הפנים שאמורה להיעלם מעצמה לאחר מספר ימים. במקרה הלא-סביר של שתל דנטלי כואב באופן מתמשך, נפילת שתל דנטלי או כל תופעה אחרת, יש לפנות אלינו בהקדם.

באשר לסיכונים ראוי להדגיש כי חשוב מאוד על היגיינת פה תקינה כדי למנוע דלקות או מחלות חניכיים. גם לצריכת אלכוהול ועישון יכולה להיות השפעה לא טובה על סיכויי ההצלחה של ההשתלה, ולכן מומלץ להפחית לחלוטין את צריכתם, ולפחות חודש לפני הטיפול וחודש אחרי הטיפול.